Friday 12 July 2013



لطفا خودتتان را معرفی کنید و کمی از خودتتان و فعالیتهای ورزشی که داشتید برایمان بگویید تا عزیزانی که شما نمیشناسند با شما آشنایی پیدا کنند؟
- مسعود دهداری متولد آبادان شروع فوتبال 1342 – 43 از تیم جم و شروع فوتبال قهرمانی حدود سال 1346 – 1347 و عضو تیم صنعت نفت آبادان و شروع مسابقات جام تخت جمشید 1350-
1351 تا سال 1356 و بعد از انقلاب سال 1357 مجدا در تیم صنعت نفت تا سال 1359 یعنی آغاز جنگ تحمیلی که افراد تیم در شهرهای مختلف پراکنده شدند. مدت 8 سال در جبهه جنگ
در آبادان – خرمشهر و جزیره مینو مشغول انجام وظیفه بودم و در مدت جنگ شادروان آقای سالیا تیم را صنعت نفت را جمع و جور کرد و هر وقت بازی بود بوسیله تلفن مرا هم خبر میکرد که بنده
هم بر حسب وظیفه از این مورد اسقبال میکردم. تا زمانیکه حدود هشت سال برای تیم سپاهان اصفهان بازی کردم و سپس حدود 2 سال در تیم دارائی اصفهان و 2 سال هم در تیم تام اصفهان مشغول بودم.
1- به نظر شما فوتبال ایران سال پرباری را پشت سر گذاشت ؟
متاسفانه چند سالی هست که فوتبال کشور ما مسیر نزولی را طی میکند و هر سال نسبت به سال قبل افت چشمگیری دارد و شاید در مدت زمان جنگ تحمیلی تا کنون به جرات دو یا سه سال تیم قابل قبولی داشتیم ولی در سالهای اخیر رکود بسیار زیادی دامنگیر فوتبال کشور ما شده است. فعلا حرف اول را مسئله مالی میزند که امیدوارم مسئولان فوتبال کشور و دست اندرکاران ما فکری اساسی بکنند.
2- چه بلایی سر نفت آبادان آمده تیمی که ریشه اش را در فوتبال ایران میتوانی دید و از بنیاد گذاران جام تخت جمشید بوده ولی باید به این روز بیافتد؟
بایستی عرض کنم متاسفانه از آغاز جنگ تحمیلی که مردم از آبادان رفتند و اکثرا به آبادان برنگشتند دلایل عدیده ای وجود دارد. در حال حاضر امکانات شهری و رفاهی و فرهنگی و ورزشی آنچنان نیست و بافت شهر از جمله مشکلات اصلی مردم میباشد. تیم صنعت نفت آبادان در جام تخت جمشید یکی از مدعیان فوتبال محسوب میشد و جوانان بسیار قابلی وجود داشتند که در زیر گروه تیم نفت کار انجام میدانند که آینده بسیار خوبی برای تیم نفت آبادان می آمدند. اگر بخواهیم از جوانان آبادان و همین تیم نفت فعلی کار صحیح و درست انجام شود حداقل نیاز به 5 سال زمان دارد که یک تیم خوب و در خور آبادان داشته باشیم ولی متاسفانه دستانی در کار هست و افرادی وجود دارند که دلشان به حال فوتبال آبادان نسوخته و فقط به فکر منافع خود میباشند در آخر اگر بخواهیم تیم قوی و شایسته ای برای آبادان داشته باشیم باید دست افراد ناباب و سودجویان کوتاه شود ضمنا تیم صنعت نفت نیاز مبرم به مدیریت بسیار قوی و سالم دارد.
3-عده ای از تماشاگران آبادانی میگویند که نفت باید از بازیکنان بومی استفاده کند آیا به نظر شما در حال حاضر مرز و بومی در فوتبال است؟
به نظر تماشاگران محترم و حامی نفت آبادان که قابل ستایش میباشند بایستی عرض برسانم در حال حاضر بازکنان و جوانانی وجود داشته باشند که بشود از آنها در تبم نفت استفاده نکرد ولی آیا تجربه کافی و فیزیک بدنی لازم و قدرت بدنی خوب را دارند که اگر چنین باشد که تمام این موارد در آنها وجود داردچه بهتر از آنها در تیم نفت استفاده کرد. در همان زمان جام تخت جمشید هم ما هز افراد غیر بومی هم استفاده میکردیم مانند شادروان داود پهلوانی – حبیب عساکره – منصور افشین پور و همانطور که آکاه هستید و ملاحظه میفرمائید در حال حاضر در فوتبال ما هیچ مرز و بومی وجود ندارد البته برای انتخاب بازیکن چه بومی و چه غیر بومی نظر سرمربی با کادر فنی و هیت مدیره شرط اول است.
4- به نظر شما چه باید کرد با مافیای فوتبال در ایران و مخصوصا در آبادان آیا باید آنها را معرفی کرد و دست آنها را از فوتبال قطع کرد؟
متاسفانه مافیای فوتبال و دلالان تیشه به ریشه فوتبال زده اند و تعداد آنها هم کم نیست و عدم مدیریت صحیح و قاطع این مصبیت بزرگ را بوجود آورده است و منحصر کشور ما و یا نفت آبادان نمی شود. یک مدیریت فوق العاده قوی و رهبری صحیح میتوان دست این مافیای فوتبال را قطع کرد.
5- به نظر شما چه باید کرد تا فوتبال پر باری داشته باشیم در خوزستان و آبادان ؟
فوتبال خوب و پربار در فوتبال خوزستان و بخصوص آبادان را میبایست از مدارس و باشگاهها شروع شود. البته امکانات لازم و معلمان خوب و با دانش هم بایستی وجود داشته باشند و برنامه ریزی صحیح و درست رکن اصلی کار میباشد.
6- متاسفانه ورزش و بخصوص فوتبال ایران بدست غیر فوتبالی ادره میشود به نظر شما با این روش ورزش ما بکجا خواهد رفت؟
در بیشتر کادر فوتبالی ما افرادی هستند که غیر فوتبالی میباشند و جای نگرانی دارد البته آنها را یا برای کسب درآمد و یا تبلیغات به کار دعوت میکنند و یا اینکه از قدرت اجتماعی آنان استفاده میکنند اگر برای کسب درآمد و تبلیغات باشد چندان اشکالی ندارد ولی اگر برای اعمال نفوذ و دخالت در تیم باشد بسیار زیان بار و پر خطر است.
7- چه پیشنهادی برای آبنده ورزش دارید؟
اگر بدنبال ورزش سالم و درست و قهرمانی هستیم میبایست از مدارس و افراد لایق و شایسته و کاردان شروع کنیم مثل اکثر کشورهای اروپائی و تعداد انگشت شمار کشورهای آسیایی به عنوان مثال در همین قاره آسیا توجهی به فوتبال ژاپن داشته باشید که تقریبا خود را از آسیا جدا کرده و در حا حاضر حرف اول را در آسیا میزند البته این مورد خود بخود و یا ظرف 2 یا 3 سال بوجود نیامده بلکه به مرور زمان از مدارس و باشگاهها با استفاده از برنامه ریزی صحیح و قاطع و مدیریت خوب و مربیان و معلمان درجه یک و پشتکار بدست آمده است ضمنا افراد سالم بدور از هرگونه خطا در راس کار داشتند.
8- در اخبارها آمده است که ابراهیم قاسم پور سکان تیم نفت آبادان را بدست گرفته آبا به نظر شما ایشان میتواند تیم برهان زده نفت را نجات بدهد؟
ابراهیم قاسم پور چه در دوران بازیگری در صنعت و تیم ملی بازیکن ارزنده و بزرگی بودند و الان هم مربی بزرگی است و امیدوارم تیمی که دچار چند دستگی شده و به دسته یک هم سقوط کرده به وسیله ایشان بار دیگر به سطح اول فوتبال کشور برگردد متاسفانه فوتبال الان آبادان بیشتر جنبه حواشی دارد و بیش از همه احتیاج به مدیری توانا و دلسوز دارد که هماهنگی بین کادر فنی و بازیکنان بوجود بیاورد که نتیجه آن پیشرفت و موفقیت تیم شود. بنده هم امیدوارم که این انر مهم انجام شود و تیم به لیگ برتر بازگردد این توانائیها را در ایشان می بینم.
9- ورزشکاران و ورزش دوستانی که بیرون از خوزستان چه ( داخل کشور و یا خارج کشور ) هستند چه کار مثبتی میتوانند برای ورزش خوزستان بکنند؟
بچه های خوزستان که در خارج از کشور هستند کار چندان مهمی نمیتوانند در ورزش خوزستان داشته باشند ولی گروهی که در خوزستان هستند مهم هستند میبایست توسط مسئولین البته آنهایی که با تجربه و کارآمد هستند را به کار بگیرند. متاسفانه افرادی وجود دارند که خود را علامه و کاردان میدانند و فقط ژست کار را میدانند و بویی از دانش و ورزش بخصوص فوتبال ندارند و اما در نقطه مقابل آنها افرادی وجود دارد که هم علم و هم تجربه آنرا دارند و میبایست این را عرض کنم که با این اوضاع و احوال کمتر حاضر میشوند خود را در ابن مقوله گرفتار کنند.
در پایان برای مسئولین و تماشاگرانفهیم آبادانی از خداوند منان آرزوی موفقیت و سلامتی را دارم و انشاالله هیچوقت از پشتیبانی این تیم کوتاهی نکنند و اگر از دست این بنده حقیر برای تیم خودم و شهر عزیز خودم کاری بر بیاید با جان و دل انجام داده و کوتاهی نخواهم کرد.
مسعود دهداری تاریخ 28/ 3/1392

سیروس

No comments:

Post a Comment