Friday 12 July 2013



بیوگرافی جناب آقای غلامحسین شجاع
غلامحسین شجاع 1325 در آبادان متولد شدم و در سال 1339 همزمان با استخدام در آموزشگاه حرفه ای جهت کارورزی در پالایشگاه آبادان فوتبال را در باشگاه کارآموزان شروع نمودم و در سال 1342 به تیم سازمان جوانان پیوستم و از سال 1347 به تیم فوتبال کارگر آبادان و در سال 1352 که اولین دوره جام تخت جمشید با صنعت نفت ابادان ادامه دادم و در همین سال هم فوتبال را کنار گذاشتم.
1- به نظر شما فوتبال ایران سال پرباری را پشت سر گذاشت؟
به جز راه یابی تیم ملی ایران به جام جهانی متاسفانه در رده نوجوانان و جوانان و مسابقات قهرمانی باشگاههای آسیا سال خوبی برای فوتبال ایران نبوده است.
2- به نظر شما چه بلایی سرنفت آبادان آمده تیمی که ریشه اش را در فوتبال ایران میتوانی دید و از بنیادگذاران تخت جمشید بوده ولی باید به این روز بیآفتذ؟
شروع جام تخت جمشید و تاسیس تیم صنعت نفت از اول بر پایه چند دستگی بنا نهاده شده بود و کادر فنی بیشتر از بازیکنان نزدیک و منتسب به خودشان استفاده میکردند و مسئولین امروز هم که تیم را ادره مینمایند اکثرا غریبند و با فوتبال ناآشنا هستند و نتیجه آن همین نابسامانی ها است.
3- عده ای ازتماشاگران آبادانی میگویند که نفت باید از بازیکنان بومی استفاده کند آیا به نظر شما در حال حاضر مرز و بومی در فوتبال است؟
در فوتبال مدرن امروز که اریکسون سوئدی و کاپلو ایتالیایی مربی تیم ملی انگلستان میشوند و بازیکنان از شهری به شهری دیگر و کشورهای دیگر میروند صحبت از بومی و غیر از بومی یک احساس غیر منطقی است.
4- به نظر شما چه باید کرد با مافیای فوتبال در ایران و مخصوصا آبادان که آیا باید آنها را معرفی کرد و دست آنها را از فوتبال قطع کرد؟
در فوتبالی که پولهای بی حساب و کتاب پرداخت میشود و گردش مالی آن سرسام آور و واسطه گری و لابی کردن امری است که اتفاق میافتد این میشود که وضعیت فوتبال ایران دارد اما آنجا که مقررات و قوانین درستی جاکم و خوب اجرا شود نتیجه آن غالبا خوب خواهد بود .
5- به نظر شما چه باید کرد تا فوتبال پرباری در خوزستان و مخصوصا در آبادان داشته باشیم؟
ورزش و فوتبال را باید در مدارس و آموزشگاه های سازماندهی نمود و بایستی مدارس فوتبال پایه را بنا نهاد که از نظر کمی و کیفی آموزشهای اولبه را توسط خبرگان ورزش و ندرسان فوتبال به نوجوانان و جوانان بیاموزند نه اینکه دکانی باشد برای درآمد و کاسبی .
6- همانطور که میدانید آقای ابراهیم قاسم پوربه مربیگری تیم نفت انتخاب شده است به نظرشما ایشان میتواند تیم نفت را نجات بدهد و دوباره به لیگ برتر برگرداند؟
آقای قاسمپور از نظر فنی و تکنیک ناب فوتبال خوزستان و یکی از نخبه های فوتبال بود منتها تنها عیب ایشان این است که انعطاف پذیر نیست و بیش از اندازه خشک است و همیشه میخواهد خودش را تثبیت کند البته این خصلت زیاد هم بد نیست اما باید کمی انعطاف پذیر باشد تیم نفت همیشه درگیر چند دستگی بوده است تا این چند دستگی ازبین نرود به هیجا نخواهیم رسید حتی اگر بهترین مربی دنیا هم بیاید به تیم نفت خواهد بود. به نظر من آقای قاسمپور این پتانسیل را دارد که تیم نفت را به لیگ برتر برگرداند ولی باید از روی سکوها و دیگر پیشکسوتان حمایت شود.
غلامحسین شجاع
با تشکر از شما جناب شجاع که وقتتان را در اختیار ما گذاشتید و برایتان آرزوی سلامتی و تندرستی میکنم.
سیروس

No comments:

Post a Comment