Thursday 1 August 2013



لطفا خودتتان را معرفی کنید و کمی از خودتتان و فعالیتهای ورزشی که داشتید برایمان بگویید تا عزیزانی که شما نمیشناسند با شما آشنایی پیدا کنند
بهمن ترابی متولد 1318 در شهرآبادان .اولین بازی رسمی خود را درسن 17 سالگی با تیم شاهین ابادان انجام دادم وپس از یک سال چون کارگر شرکت نفت بودم .به تیم کارگر پیوسته وتا زمان خداحافظی از فوتبال در سال 1349که مصادف با قهرمانی باشگاه های خوزستان بود بجز یک سال که به علت اختلاف با هیئت مدیره کارگر.به شاهین پیوستم ,به این باشگاه وفادار ماندم ودر طی این مدت پنج قهرمانی وسه نایب قهرمانی آبادان با تیم کارگر یک قهرمانی ابادان ویک قهرمانی کشوری با تیم شاهین ویک قهرمانی استانی با تیم منتخب آبادان را تجربه کردم
-چه بلایی سر نفت آبادان آمده تیمی که ریشه اش را در فوتبال ایران میتوانی دید و از بنیاد گذاران جام تخت جمشید بوده ولی باید به این روز بیافتد؟ شهر ما تیم فوتبال خیزی بوده و ما فوتبال را از انگلیسی های مقیم آبادان آموختیم و کارگر سه بار قهرمان کشور در اهواز و رشت و کرمان شد یکبار هم شاهین آبادان در سال 39 در ساری قهرمان کشور شد و تا کنون تیمی نیومده که از آبادان قهرمان بشود و تیم آبادان از همون موقع به زوال رفت.
-عده ای از تماشاگران آبادانی میگویند که نفت باید از بازیکنان بومی استفاده کند آیا به نظر شما در حال حاضر مرز و بومی در فوتبال است؟
در حال حاضر از هر 11 نفری که وارد زمین میشوند یکیشون حتی آبادانی نیست و تمام گردانندگان تیم فوتبالی نیستند و نمی توانند ورزش را اداره کنند و توسعه بدهند تماشاگران حق دارند و هر بازیکن بومی خوب که بیاید اونقدر اذیتش میکنند که فرار میکند.
-به نظر شما چه باید کرد با مافیای فوتبال در ایران و مخصوصا در آبادان آیا باید آنها را معرفی کرد و دست آنها را از فوتبال قطع کرد؟
باید کار را به دست کاردان بدهند مربی های بزرگ مثل قاسمپور و برزگر و مظلومی میآیند ولی اونقدر اذیتشان میکنند که فرار میکنند باید ببینیم مسئول این آزار دادنها چه کسانی است و باید به مردم آبادان معرفیشان کنیم.
-به نظر شما چه باید کرد تا فوتبال پر باری داشته باشیم در خوزستان و آبادان؟
جنگ فوتبال ما را نابود کرد و باید از اول شروع کنیم تا بازیکن بومی بسازیم الان در آبادان در سطح بالا بازیکن هست همه هم مستعد هستند ولی کسی نیست که این استعداد ها را شکوفا کند.
-متاسفانه ورزش و بخصوص فوتبال ایران بدست غیر فوتبالی ادره میشود به نظر شما با این روش ورزش ما بکجا خواهد رفت؟
فوتبال همیشه دیمی بوده و الانم همینطور هست(با خنده) الان ما کره را زدیم ولی چه فایده تمام بازی توپ همش دست آنها بود با این وضعیت ما عقب میمانیم از فوتبال روز دنیا باید دست بکار شد.
-چه پیشنهادی را برای آینده ورزش دارید؟
در باشگاهامونو را بستند و وقتی درب باشگاه بسته است کجا تمرین کنند؟ زمینامون شدند ساختمان و پیشنهاد میکنم درب باشگاه ها رو باز کنند.
-بچه های خوزستانی که چه در داخل و چه در خارج از ایران هستند چه تاثیری میتوانند بر رشد ورزش خوزستان داشته باشند؟
اعجوبه اند،همشون در فوتبال اعجوبه اند.
-لطفا نظرتان رادر مورد ابراهیم قاسمپور بعنوان سرمربی صنعت نفت بفرمائید
بدون شک ابراهیم قاسمپور از اعجوبه ها ونخبه های طراز اول فوتبال ایران وخوزستان در دوران بازیگری بوده وباتوجه به اینکه در طول دوران بازیگری اش ,با مربیان بسیار وبا سبک های متفاوتی کار کرده و معتقدم که توانائی بازگرداندن صنعت نفت را به لیگ برتر فوتبال ایران دارد.اتفاقا بازگشت دوباره قاسمپور به صنعت نفت در شرایطی است که فشار آنچنانی بابت نتیجه گرفتن در لیگ برتر ویا بقای در آن ,وجود ندارد و این مربی کاربلد با بهره گرفتن از کادر فنی که به انتخاب خودش بوده و البته با حمایت همه جانبه مدیر عامل ومسئولان دلسوز و ورزشدوست شرکت نفت می تواند موفق باشد. ضمن اینکه آقای قاسمپور باید اطمینان داشته باشد که حمایت همه جانبه پیشکسوتان و یاری بدون چون و چرای تماشاگران فهیم آبادان هم جهت موفقیت خود و مجموعه باشگاه همراه دارند.
 جناب ترابی از شما متشکرم که وقتتان را در اختیار ما نهادید. 
با تشکر از خانم نازی و عباس ترابی که بنده را در این مصاحبه همیاری کردند
 سیروس

No comments:

Post a Comment